Kwaliteitsmanagement

Kwaliteitsmanagement advies voor grote organisaties

mei 1, 2017

by — Posted in Advies

Klanten hebben tegenwoordig veel keus, en zijn daarom kritisch. Ze kijken naar waar ze de beste diensten of producten kunnen krijgen. Tegen de laagste prijs, uiteraard. Daarom is het zaak, de kwaliteit van producten en diensten voortdurend te verbeteren: iedere verbetering versterkt de marktpositie van een bedrijf.

Daarom is kwaliteitsmanagement ook erg belangrijk geworden. En hoe groter de organisatie, hoe complexer dat kan zijn.

Overzicht houden in kwaliteitsmanagement

Een belangrijk onderdeel van het kwaliteitsmanagement is dan ook het overzicht houden daarvan. Om een goed overzicht te houden kun je Key Performance Indicators kiezen, die je gaat monitoren. Je maakt daarvoor een goed afgewogen keuze wat betreft de KPI’s: als het er teveel zijn ben je dat overzicht, dat je wilt bereiken, juist kwijt.

Je zorgt dan, dat je die belangrijke kritieke factoren altijd in beeld hebt, en dat ze in een schema goed naar voren komen.

Verbeteren van kwaliteit

Een voortdurende verbetering van kwaliteit kun je bereiken, door naar die kritieke factoren te kijken, en in te zetten waar verbetering goed haalbaar en noodzakelijk is. Soms kan dat ook betekenen dat je juist inzet op goed presterende factoren, en zorgt dat die meer invloed krijgen. Het gaat erom dat de kwaliteit van je bedrijfsoutput als geheel steeds verbetert.

Advies inwinnen

ManagementDat het uitkiezen van de goede KPI’s en het beleid daarop uitzetten geen sinecure zal zijn, spreekt vanzelf. Soms kun je, ongewild, KPI’s uitzoeken, die juist het succes van je bedrijf zullen blokkeren in plaats van verhogen. En om goed het beleid te bepalen moet iedere vernieuwing goed afgewogen worden. Maar dat er vernieuwd moet worden staat buiten kijf.

Laat je daarom raden door een kwaliteitsmanagement specialist. Dan kun je zorgen dat je door middel van je kwaliteitsmanagement je organisatie blijvend succes zal hebben!